25 Ekim 2013 Cuma

Hamilelik Günlüğü : 17 - 20. Haftalar




Hamilelik günlüğüm kaldığı yerden devam ediyor... Hamileliğimin 17 -20.  haftaları oldukça hareketli geçti. Aslında 16. haftada gitmem gereken doktor kontrolüne tatilde olduğum için 17. haftada gittim. Bu kontrol hepimizin merakla beklediği bebeğimin cinsiyetine açıklık getirecekti. Daha önce bu yazımda da bahsettiğim gibi bir kızım olacağını 17. haftada öğrendim. Oğlumuzun ardından bir de kızımız olacağı için sevindik:)

Yaşasın İlk Hareketler
16. haftanın sonlarına doğru minik kelebeğimi ilk kez hissettim:) Bir akşam eşimle sohbet ederken aniden içimden biri bana dokundu. Sadece bir kez olduğu için ilk başlarda emin olamadım ama gün geçtikçe bebeğimin hareketleri çok net hissetmeye başladım. Toprak'a göre oldukça farklıydı kızımın ilk hareketleri. Oğlumun ilk hareketlerini hissettiğimde defalarca vurmuştu bana hani "içimde mısır patlıyormuş gibi oldu" diyorlar ya aynen öyleydi:) İkinci gebeliklerde bebeğin hareketleri ilkine göre daha önce hissediliyormuş. Ben ikisini de yaklaşık aynı zamanda hissetmeye başladım. Bebeğin hareketlerini hissedebilmek harika bir duygu. Hatta şuanda bile hareket ediyor, anlıyor tabii onu düşündüğümü:) Onunla konuşunca bana tepki vermesi anne ile bebek arasındaki inanılmaz bir bağın en güzel örneği değil mi? Evde bir çocuk olunca malum ses seviyesi de yüksek oluyor, bir de bu bebiş 2 yaşına yaklaşıyorsa inatlaşmanın, ağlamaların, gülücüklerin, çığlıkların ortasındasınız demektir! Yavrum da bu seslere kayıtsız kalmıyor tabii, başlıyor vurmaya. İkinci çocuklar gürültüye alışık oluyorlar diyorlar. Bakalım bizde neler olacak?

Bendeki değişiklikler:
Önceki haftalara göre karnım biraz daha büyüdü. İlk aylarda verdiğim 3 kiloyu geri aldım. Hala hamile kaldığım kilodayım yani. Ne zaman kilo alacağım diye merak etmeye başladım ama iş-çocuk-ev derken bu koşturmaca içinde neden kilo alamadığımı anlayabiliyorum. İştahım açık olmasına rağmen aşırı yemek yemiyorum. Sadece yemeklerden sonra canım tatlı istiyor ve buna hayır demiyorum:) İkinci trimestere başlamamla kendimi çok daha iyi hissetmeye başladığımı söylemiştim. Bu durum hala devam ediyor, sonuna kadar da etsin lütfen! İlk başlarda yaşadığım zorlukları atlattıktan sonra artık hamileliğin keyfini sürdüğümü söyleyebilirim. Ama ikinci hamileliklerde ilkindeki kadar keyif sürmenin imkanı yok doğrusu.

20. Hafta doktor kontrolü ve Yolun Yarısı:
20. Haftaya geldiğimizde Sarper ve Toprak ile birlikte kontrol için doktor yollarındaydık. Ben yine acaba her şey yolunda mı diye bir gün öncesinden stres olmaya ve bebeği göreceğimiz için heyecanlanmaya başladım. Hamileliğin ilk haftalarında ultrason ekranına baktığımda bebeğimin tüm vücudunu rahatlıkla görürken bu kez kafasını, kollarını, bacaklarını ayrı ayrı gördüm. Çünkü uzamış ve kilo almıştı. Bir kutu cola ağırlığına ulaşmış yavrum:) Çok şükür yolun ilk yarısına sağlıkla ulaştık. Darısı bundan sonraki haftalarımızın başına :)

                                       Hamilelik Günlüğü Yazılarım


4 yorum:

  1. Yazını okuyunca kendim aklıma geldi :) Kutu cola benzetmene güldüm :) minik kızını sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin rabbim.. sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bakalım yolu yarıladım:) Sevgiler

      Sil
  2. kutu kolaa :eheheehe :D
    allah kucagına almayı nasip etsin deniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) Artık 1 litrelik colaya yaklaştı kızım:))) Sevgiler

      Sil