25 Mart 2013 Pazartesi

Bebek Alışveriş Listesi

  • Bebek Kıyafetleri
  • Biberon eğer gerekirse süt pompası
  • Bebek şampuanı, Banyo Köpüğü ,Vücüt Losyonu, Pişik Kremi, Bebek Bezi ve Alt Açma Örtüsü
  • Lanolin Göğüs Ucu Kremi, Göğüs Pedi ve Süt Saklama Poşeti
  • Emzik
  • Bebek Telsizi ve Sterilizatör
  • Bebek Arabası ve Oto Koltuğu
  • İlerleyen dönemler için Oyun Halısı
  • Gece Lambası ve Müzik Çalar
  • Sling
Bebeğim 1 yaşına gelen kadar benim en çok kullandığım bebek alışveriş ve bakım ürünleri listesini annelere fikir vermek için paylaşmak istedim. İşte Toprak için severek kullandığımız ve hayatımızı kolaylaştıran bebek  alışveriş listesi:

1) Bebek Kıyafetleri:

                                         
Bebeğim için ilk aylarda bol bol mini minicik zıbınlar, çıt çıtlı bodyler, tulumlar, şekilli şapkalar ve patikler kullandım. Benim gibi kışın doğum yaptıysanız el örgüsü hırkalar, yelekler de kullanışlı oluyor. Toprak'ın büyümeye başlamasıyla da kotlar, gömlekler, eşortman takımları, ayakkabılar beyefendinin dolabında daha fazla yer almaya başladı:) Kışın astronot tarzı tulumlar bebeğimi sıcacık tutarken yazın da kısa kollu bodyler kurtarıcımız oldular. Bebek kıyafetleri alırken %100 pamuk olmasına dikkat ediyorum.  Kız çocuklarının kıyafetlerine özenerek baktığım için pembe cicileri de onlar için ekledim:))

2) Biberon ve Süt Pompası:

Ben biberon ve süt pompası olarak Avent ürünlerini kullandım. Avent biberonu BPA free olması, antikolik özelliği ve anne memesine en yakın biberon emziğine sahip olması nedeniyle tercih ettim. Avent Süt pompasını da çalışırken uzun süre kullandım ve çok memnun kaldım.
  

                                       
 

 3) Bebek Şampuanı,Banyo Köpüğü ,Vücüt Losyonu, Pişik Kremi, Bebek Bezi ve 
     Alt Açma Örtüsü
 Toprak için Sebamed bebek bakım ürünlerini keyifle kullanıyorum. Bebeğimin ilk aylarında bebek bezi
 olarak Prima  Premium Care Yenidoğan, ıslak mendil olarak Uni Baby yenidoğan ıslak pamuk mendil
 kullandım. Şimdilerde her iki ürün için de zaman zaman Huggies kullanıyorum.
 Pişik önleyici krem olarak Desitin'i tercih ettim ve çok faydasını gördüm. Bu arada mümkün oldukça
 bebeğin altını ılık su ile yıkamak onu hem rahatlatıyor  hem de pişik oluşumunu engelliyor. Bir de bebeğin
 altını değiştirirken alt açma örtüsü kullanmak kazalara karşı iyi bir önlem oluyor:)



4) Lanolin Göğüs Ucu Kremi, Göğüs Pedi ve Süt Saklama Poşeti

Hamileliğimin son ayında Lansinoh krem kullanmaya başlamıştım. Bebeğim 3 aylık olana kadar zaman zaman  lanolin kremi kullandım. Yine Lansinoh göğüs pedi süt lekelerine karşı kurtarıcı bir ürün. Çalışırken bebeğimi emzirmeye devam ettiğim için bol miktarda süt poşetine ihtiyacım oldu. Lansinoh süt poşetlerini rahatlıkla önerebilirim. Son dönemlerde Milkway süt poşetini de kullandım. İkisinin arasındaki tek fark Lansinoh'un daha yumuşak olmasıydı. Süt saklama poşetlerinin BPA free olmasına dikkat ettim. Süt arttırıcı çay olarak da Human Still Tea'in faydasını gördüm. Ayrıca emzirme yastığını da listenize eklemenizi öneririm.


5) Emzik

Toprak 1 aylık olana kadar ona hiç emzik vermedim. Anne memesine alıştıktan sonra ilk denemeyi Avent anne memesi taklidi emzik ile yaptım ama oğlum pek hoşlanmadı bu emzikten. Ardından Nuk emzik ile bir tanıştı, tam tanıştı:) Emziği genellikle uyku öncesinde vermeye özen gösteriyorum ama bazen gün içinde emziğini bırakmadığı da oluyor.


 6) Bebek Telsizi ve Sterilizatör

Eğer bebeğinizin uyuduğu odadan onun sesini duyamıyorsanız bebek telsizi kullanabilirsiniz. Ben Toprak'ı uyuttuktan sonra telsiz kullanarak çok rahat ettim. Ama telsiz kullanmaya gerek olmadığı zamanlarda telsizi fişten çekmeyi ihmal etmedim. Bebekler için sterilizasyon çok önemli. Emzik, biberon ve süt pompasını strerilizatör yardımıyla steril ettim. Sterilizatörü kullanamadığım durumlarda da emzikleri kaynatarak aynı işlemi yaptım.

7) Bebek Arabası ve Oto Koltuğu

Bebek arabası Toprak için ilk ve en zor aldığımız ürün oldu. Çok fazla seçenek olması tercih yapmamızı zorlaştırdı. En sonunda travel sistem Jane Rider bebek arabası aldık. Bebek arabasının çok fonksiyonlu olması, oto koltuğunun güvenlik testlerinde tam not alması, kolay katlanabilir olması, bebeği terletmeyen ve leke tutmayan kumaşı ve sevimli dizaynı bizim jane bebek arabasını tercih etmemizi sağladı. İstanbul sokaklarında ne kadar zor da olsa Toprak'ı bu bebek arabası ile dolaştırmaya devam ediyorum. Zaman zaman biraz ağır olmasından ve büyüklüğünden şikayet etsem de genel olarak jane bebek arabasından memnunum.



8) Oyun Halısı

Toprak 1 aylık olunca onun için oyun halısı aramaya başladım ve  hızlı bir seçimle Tiny Love oyun halısı aldım. Çok iyi bir seçim yapmışım çünkü Toprak Tiny Love oyun halısını keyifle kullandı, rengarenk oyun halısında kendi kendine çok güzel zaman geçirdi. Bu oyun halısının farklı dokulardan oluşan kumaşı ve rengarenk oyuncakları oğlumun çok hoşuna gitmişti. Ayrıca aynası ve müzik çalan parçası bu oyun halısının en güzel yanlarından. Oyun halısı diğer oyun halılarına göre daha geniş. Toprak büyük bir bebek olmasına rağmen aylarca bu halıda oyun oynadı, dokuları renkleri, şekilleri merakla inceledi. Asılı olan nesnelere ulaşmak için çok çabaladı hatta ilk kez oyun halısında döndü:) Tiny Love oyun halısının bebeğim için çok faydasını gördüm, özellikle bebeğin ilk aylarında annelere  de rahat bir nefes aldıracak bir ürün:)


9) Gece Lambası ve Müzik Çalar

Toprak'ın uyku düzenini oluştururken geceleri odasının karanlık olmasına ve hafif bir müzik eşliğinde uykuya dalmasına özen gösterdim. Bebek odasında İkea'dan aldığımız ay yıldız şeklindeki gece lambaları bu ihtiyacımızı karşılarken, amcasının hediyesi olan kaplumbağa şeklindeki müzik çalar oğlumun uykusuna güzel melodilerle eşlik etti.


10) Sling

Mei Tai Sling anne-oğul en sevdiğimiz ve en çok kullandığımız ürünlerin başında geliyor. Toprak daha 1 aylıktı onu ilk kez slinge koyduğumda. Yavrumu slingde taşımaya başlar başlamaz hemen uyumuştu. Toprak benim kokumu, sıcaklığımı slingde doya doya hissettiği için huzurla kullandık bu ürünü. Ayrıca anneler için büyük rahatlık sağlayan, bebekle hayatı kolaylaştıran bir ürün sling.

                                                                   Toprak slingde:)





4 yorum:

  1. Bebeği olanlar için çok faydalı bilgiler paylaşıyorsun canım.Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. cok tatlı bir fotograf olmuş. slingde uyuyan bebelere bayılıyorum :)
    gule gule kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya Hanım çok teşekkür ederim:) sizin yorumlarınıza bakarak bu slingi almıştım çok memnun kaldım. Hala severek kullanıyoruz,herkese tavsiye ediyorum:) Sevgiler

      Sil