4 Ekim 2013 Cuma

1 Yaş Kurabiyesi



Toprak 2 yaşına gelmeden 1 yaş kurabiyesini yazsam iyi olacak :) Çocuklarımızın doğum günü kutlamalarına çok önem veriyoruz. İlk gülücüğü, ilk sesleri, ilk dişi, ilk adımları derken ilk doğum günü gelip çatıyor. 1 yaşın öne çıktığı doğum günü kutlamalarında her yerde 1 sayısı, 1 ile ilgili yazılar olur da 1 Yaş Kurabiyesi olmaz mı? Tabii ki olur:)

Bunlar Toprak'ın Mickey Mouse Temalı 1 yaş doğum günü partisi için hazırladığım 1 şeklindeki kurabiyeler. 1 yaş kurabiyelerini doğum gününü konseptine göre hazırladım. 1 yaş kurabiyesi yapmak için ihtiyacınız olan 1 şeklinde kurabiye kalıbı, kurabiye hamuru, renk renk şeker hamuru, emek ve sabır.



Kurabiye hamurunu hazırlayıp, hamuru kalıp ile şekillendirip pişirdikten sonra dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Kurabiye kalıbı ile şeker hamurlarına şekil verip, soğumuş kurabiyelerinizin üstüne ballı su yardımı ile kolayca yapıştırabilirsiniz. Süslemesi ise tamamen size kalmış, isterseniz bebeğinizin ismini harf şablonu ile yazabilir, isterseniz çiçekler kondurabilir, isterseniz papyon takabilirsiniz. Ben  1 şeklindeki kurabiyeleri puantiye motifi ile süslemeyi tercih ettim. Böylece doğum günü teması ile çok uyumlu oldular.



Kurabiyelerinizi hazırladıktan sonra paketleyerek sunuma hazır hale getirebilirsiniz. Doğum günü partinizde farklı farklı sunumlar ile daha eğlenceli bir görüntü elde edebilirsiniz. Çubuklu kurabiyeleri kovaya saplayarak parti sırasında misafirlerinize ikram edebilir, paketli kurabiyeleri hediye olarak verebilir hatta çok hoş bir kurabiye ağacı yapabilirsiniz.

Şeker hamurundan kurabiye yapmak için ihtiyacım olan tüm malzemeleri Bahçelievler'deki Akın Pasta Malzemeleri'nden alıyorum. Kurabiye kalıpları, şeker hamurları, süsleme malzemeleri, poşet, kurabiye çubuğu hatta kurdeleye kadar aradığım her şeyi burada bulabiliyorum. Pasta malzemelerinin cenneti Eminönü'nde ama bana uzak olduğu için alışverişimi buradan yapıyorum. Ne zaman gitsem kendimi kaybediyorum o ayrı:)





6 yorum:

  1. İlk doğum günü gerçekten çok özel. Sanırım tüm anneler aynı şeyi düşünüyordur. En güzel gün olsun diye elimizden geleni hatta daha fazlasını yapmaya çalışıyoruz. Şimdi ise 2. doğum günü geliyor, bu seferde geçen sefer anlamamıştı bu defa anlayacak diyerek daha bir heyecan mı yaşıyoruz ne :) ?

    YanıtlaSil
  2. Ben de şimdiden 2. doğum günü için ne yapacağıma bakmaya başladım doğrusu. Bir de doğumumla aynı zamana denk geleceği için erkenden hazırlık yapmakta fayda var. 3. yaş gününde de onların istediğini yaparız artık, bu böyle sürer gider mi dersiniz? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz böyle sürüp gideceğini zannedelim :) biraz büyüyünce anne sen git biz arkadaşlarla kutlayacağız diyecekler :(((
      Zaten Ada rüyamda büyümüş ve etraf ile hiç ilgisi olmayan bir ergene dönüşmüştü :) ovvvv yovvv diyorum. :)

      Sil
  3. Biz de bir zamanlar öyle dedik annelerimize ama hala annemin benim için yaptığı harika doğum günü pastalarını hatırlarım! Daha o zamanlara çok var diye kendimizi avutabiliriz:)

    YanıtlaSil
  4. Harikasın,ellerine sağlık,çok güzeller:)Puantiyeleri parmaklarında yuvarlayarak mı yaptın?Ben de şimdiden 2 kurabiye kalıbı aldım:)inşallah yapabilirim.İlk denemem başarısız oldu:)Bir de Barmar diye bir site var,herşey ucuz ve herşey var,oraya bir göz at derim,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Evet canım puantiyeleri elde yuvarlayarak yaptım ama çok küçük olduğu için hamur hemen yumuşadı. Çok yuvarlamadan hızlı hızlı yapıştırmak gerekti. Ben de bir kaç kere hamur ziyan ettim. Deneye yanıla öğreniyoruz:) Oooo sen hızlı çıktın, eminim çok güzel şeyler yaparsın yine. Barmar'a da hemen bakıyorum, çok teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil