27 Kasım 2013 Çarşamba

Bebek Arabasından Pusete Geçiş




Toprak'a ilk aldığımız eşya bebek arabası olmuştu. Hamileyken bebek arabasında bebeğini dolaştıran annelere çok özenip ben de bir an önce bebeğimi dolaştırmak isterdim. Hala da bebek arabası ile oğlumu dolaştırmayı çok seviyorum. Bebek arabası almak için araştırma yapmaya başladığımda kafam çok karışmıştı. Onlarca çeşit arasından seçim yapmak oldukça zordu. Biz de eşimle e-bebek mağazasına gidip modellere bakmıştık. Hatta ne alacağımıza güya karar vermiştik. Beğendiğimiz bebek arabasını almadan önce bir de Haşim İşcan Geçidindeki mağazalara bakmak istedik. Orada daha önce görmediğimiz bir modeli beğendik ve alıverdik: Jane Rider Travel Sistem Bebek Arabası. 



Bu bebek arabasının özellikleri, güvenlik tedbirleri, arabada oto koltuğu olarak da kullanılan ana kucağı, çantası, yağmurluğu, kışlık tulumu, şemsiyesi içimize çok sindi. Arabayı aldıktan sonra bir kaç ay daha yavruyu bindirmek için bekledik:) Toprak doğduktan sonra ilk olarak ana kucağında arabayı kullanmaya başladık. Zaten yeni doğan bebekler için ilk etapta bu kullanılıyor. Ana kucağı arabaya da bağlandığı için Toprağı bir yerden bir yere taşırken indirip tekrar bağlamak zorunda kalmadık. Sadece ilk günlerin acemiliği ile arabaya bu koltuğu bağlamak için çok uğraştığımı hatırlıyorum. Sonra alışıyorsunuz ve aslında ne kadar kolay olduğunu görüyorsunuz. Ana kucağı 9 kg'ye kadar bebekleri taşıyor. Biz 6 ay kullanırız diye düşünürken ilk resimde gördüğünüz bu minnoş daha 1 aylıkken ana kucağını oldukça doldurdu, 3 aylık olduğunda ise ana kucağı bölümüne sığmamaya başladı. Biz de oğlum 3 aylıkken aşağıdaki gibi yatay pozisyonda büyük olan bölümü kullanmaya başladık.



Jane Bebek Arabasını oğlumun doğumundan geçtiğimiz aylara kadar keyifle kullandım. Hamile olmasaydım kullanmaya da devam edecektim. Hamileyken bebek arabasını tek başıma taşımam oldukça zorlaştı. Bir de Toprak binince iyice ağırlaşan bebek arabası yerine baston puset almaya mecbur kaldım. Zaten yeni bebek gelince Jane'e bineceği için Toprak için bir pusete ihtiyacımız olacaktı.


Tatile gideceğimiz hafta apar topar baston puset aramaya başladım. Puset deyince Maclaren ilk tercihimiz oldu. Maclaren pusetleri arasından da Triumph modeli tam istediğim gibiydi. Hem hafif, hem kolayca açılıp kapanabiliyor hem de çocukların uyuması için sırt kısmı  tamamen olmasa da yatabilen bir model. Tatile gitmeden önce hızla aldım puseti. İlk olarak tatilde bol bol kullandık. Toprak daha odadan çıkmadan puseti açık görünce içine oturmaya başladı. Gündüz pusette uyudu hatta gece uykularının ilk saatlerini bu pusette geçirdi. Biz de böylece Toprak 19 aylıkken bebek arabasından baston pusete geçmiş olduk.

Pusette ilk uyku:)



Hem bebek arabası hem de puset kullanan bir anne olarak ikisini değerlendirirsem pusetin bebek arabasına göre hem artıları hem eksileri var:
  • Bebek arabası  hem bebek hem de kullanan için daha konforlu. Özellikle İstanbul'un güzide yollarında çocuk ve siz çukurları daha fazla hissediyorsunuz pusette.
  • Buna karşın puset bebek arabasına göre çok kolay taşınıyor, hızla açılıp kapanıyor, hafif, pratik ve daha az yer kaplıyor.
  • Bebek arabası çok dengeli, pusetin dengesi ise daha kolay bozuluyor. 
  • Bebek arabasına bol bol eşya koyabiliyorsunuz, pusetin alt kısmında ise küçük bir file var. Buna çözüm olarak pusetin kollarına file takılıyor.Eşyalarınızı bu fileye koyabiliyorsunuz.
  • İkisinin de yamurluğu var.
  • Bir de bu pusetin gölgeliği çok kısa ve kapandığı zaman tekerlekler gölgeliği kirletiyor. 
Eşim bebek arabasından bense pusetten yanayım. Küçük hanım gelene kadar ağırlıklı olarak puseti kullansak da ihtiyacımız olduğu durumlarda yine bebek arabasını da kullanacağız gibi gözüküyor.


9 yorum:

  1. iyi günler öncelikle bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almak nasip olsun.benim 18 aylık bi oğlum var ve 15 haftalık hamileyim ve oğlumu hala emziriyorum siz acaba ne yapıyorsunuz daha önce bahsettinizmi bilmiyorum.emzirmeyi bıraktınız mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkür ederim. 1 yaşından sonra emzirmeyi bırakmıştım ben, bu yüzden hamileyken emzirmedim. Sizin de ikinci bebeğinize sağlıkla kavuşmanızı dilerim:) Sevgiler

      Sil
  2. Hayırlı olsun bastonunuz:)Ben de 6aylığa kadar zor dayandım hemen baston aldım,çok seviyorum.resimdeki tombiş bacakları öperim.Senden 2 çocuklu hayat yazılarını 4 gözle bekliyorum:)öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük rahatlıkmış puset ama aklım hala bebek arabasında doğrusu. Tek çocuklu ve hamile olmak bile böyleyse 2 çocuklu hayat pek eğlenceli olacak galiba:)))

      Sil
  3. hayırlı olsun bastonunuz : ) bizim evde 3 tane araba oldu, baston, normal hafif bir araba ve sağlam diye aldığımız ağır bir araba . Ağır araba yı kızım ağırlaşınca itmekte zorlanmaya başlayınca diğerlerini aldık. 2 çocukla zaten mecbur 3. yü aldık.

    YanıtlaSil
  4. o arad toprakla benim oğliş arası iki gün bizim ki de 17 şubat : ))

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim Nihal Hanım. Oğlumun bir yaşıtını daha buldum o zaman! Sizin 2. çocuklu tecrübelerinizden faydalanmak isterim:) Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, oncelikle saglikki bir hamilelik dilerim. Kucuk bir cocukla hamilelik zor olsa gerek. Ama buyuklerin hep soyledigini bende tekrar edeyim :) beraber buyurler ilerde rahat edersiniz insallah. Bebek arabasi konusuna gelince ben baston pusete bir turlu alisamadim. Asljnda kucuk olmasi kolayca tasinmasi acisindan cok rahat ama sanki icinde cocuk rahat degilmis gibi geldi hep bana. Buyuk stroller tipi olanlar ekstra canta tasima yeri vesaire bir dolu avantaji nedeniyle bana daha rahat geldi. Belki 2. Cocuk olunca ikili kardes arabalari var onlari deneyebilirsiniz malum ikiside kucuk olacagindan iki ayri araba kullanmak tek basina mumkun degil. Yada slingo kullanabilirsiniz yebi bebek icin ama o da ancak bir kac ay ise yarayacaktir. Simdiden kokay gelsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz) İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Evet küçük bir çocukla hamilelik hem zor hem de artık daha keyifli olmaya başladı. Bebek arabası daha rahat ama puset de büyük kolaylık sağlıyor. Oğlum kalabalık ortamlarda bizimle yürümek yerine arkasına dönüp koşmaya başladığı için bir süre daha puset kullanmaya devam edeceğiz. Aslında 2. bebeğime hamile olduğumu öğrenene kadar Toprak'ı Sling ile çok sık taşıyordum. Ama hamileyken kullanamıyorum tabii. Kızım doğunca Sling'i onun için kullanmaya başlayacağım. Bakalım nasıl çözümler bulacağım, hareketli günler bizi bekliyor:)) Sevgiler

      Sil