8 Ekim 2013 Salı

Hamilelik Günlüğü: 13 - 16. Haftalar



Elveda mide bulantıları, sizi hiç özlemeyeceğim!
Merhaba enerji dolu günler, sizi sabırsızlıkla bekliyordum :)

13. haftaya başlamamla tam olarak yaşadığım bu oldu. Mide bulantılarım bir anda kesildi, yaşam enerjime tekrar kavuştum. Geçmez dediğim günler geçmiş oldu böylece. Tekrar yemek yemek, kendini enerjik hissetmek, bir kaç saat daha fazla uyanık kalabilmek ne güzelmiş:) Hamileliğin 2. trimesteri en güzel dönem diye boşuna demiyorlar. İnşallah sonuna kadar bu kez de böyle gider diye dua ediyorum.

Gelelim gebeliğimin 13 ve 16. haftaları arasında yaşadığım değişikliklere. Bir kere bebeğim epey büyüdü, bebeğimle birlikte göbeğim de:) Ama göbeğimin ilk baştaki büyüme hızı yavaşladı. İştahım açıldı, hatta sık sık acıkmaya başladım. Acıktığım zamanlarda meyve, kuru yemiş, bazen tost ve çubuk kraker yiyorum. Beslenmeme dikkat ediyorum ama ilk hamileliğimden daha esnek davranıyorum.

Hamileliğimin bu haftaları daha önceki haftalara göre oldukça rahat ve mutlu geçti. Sanırım bir çok kişi bu dönemde rahatlıyor. Bir de 16. haftada gittiğimiz bu tatil bana çok iyi geldi. Doktorum mide bulantımın çok yoğun olduğu dönemde tatile çıkmamız konusunda bize bir çok kez tavsiyede bulundu. Buradan tüm hamile eşlerine çağrı yapıyorum, eşinizin rahatlaması için tatil şart:) Ben bu hamileliğimde 16. haftaya kadar 3 kez tatil yapmış oldum ve tatildeyken gerçekten kendimi çok daha iyi hissettim. Gerçi tatildeyken hep daha iyi olunuyor ama neyse...

Çalıştığım için oğlum Toprak ile hafta içleri sınırlı vakit geçirebiliyorum. Birlikte geçirdiğimiz zamanları da en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıyorum.Yaşam enerjime tekrar kavuşmamla birlikte Toprak ile tekrar kudurmaya, yerlerde oynamaya, onu hoplatıp zıplatmaya başladım. Oğlumla oyun oynarken çoğu kez hamile olduğumu unutuyorum. Sonra hatırlayınca hareketlerime biraz daha dikkat ediyorum. 19 aylık bebeği olan hamile bir anne olarak doktora ilk sorduğum şeylerden biri  12kg'lik oğlumu taşımamda bir sorun olup olmadığıydı. Bunun benim için bir zararı olmadığını öğrenince çok rahatladım, Toprağımı zevkle taşımaya devam!

Bebeğimle sık sık konuşmaya başladım, ona yaptıklarımı, onu heyecanla beklediğimi anlatıyorum. Özellikle bebeğimin 16 haftalık olmasıyla artık beni duyduğunu da biliyorum. Toprak'la da devamlı konuşur, ona şarkılar söylerdim. Bir de ona hamileyken dinlediğim bir cd vardı. Geçtiğimiz haftalarda cd'yi tekrar çıkarıp dinlemeye başladım. Hamileler için hazırlanmış bu cd beni çok rahatlıyor. Başka bir yazımda bu cd'den detaylı olarak bahsedeceğim.

Hamilelik günlüğümde biraz geriden gidiyorum ama her hafta yazmaya fırsatım olmuyor. Bakalım içinde bulunduğum haftayı ne zaman yakalayacağım:)

                                         Hamilelik Günlüğü Yazılarım



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder