10 Aralık 2013 Salı

2 Yaş Doğum Günü Partisi Hazırlıkları, Süslemeler, Parti Temaları


Bu resimdeki temalar http://www.karaspartyideas.com/ 'a aittir.

Oğlumun 2. doğum gününe 2 ay kala temalı doğum günü partisi için kolları sıvadım. Geçen yıl yaptığım 1 yaş doğum günü partisinden tecrübeli olduğum ve de ikinci hamileliğimin son aylarında olduğum için 2 yaş doğum günü hazırlıklarına daha erken başlamış bulunuyorum:) Hamileliğimin sonlarında ağırlaşır kesme, biçme, yapıştırma, süsleme, kurabiye yapma işlerinden geri kalırsam diye önceden hazırlık yapmakta fayda var. Malum temalı doğum günü süslemeleri hazırlamak bir hayli emek ve zaman istiyor.

Peki temalı 2 yaş doğum günü partisi  için neler yapmak gerekiyor, süslemeler için nelere ihtiyaç var? İşte benim temalı doğum günü için hazırlık listem:

  • İşe ilk olarak tema seçmekle başladım. Doğum günleri için çok güzel tema örnekleri var. Erkek çocukları için tema seçmek bence biraz daha zor, kız çocukları için daha fazla seçenek var. Temayı belirlemek bile bir kaç günümü aldı. Yukarıdaki resimdeki temaları da beğendim ama bu yılın teması sürpriz olsun:) Oğlumun ilgi alanlarını göz önünde bulundurarak bir seçim yaptım. Bir sene sonra istediği temayı kendi belirleyecektir. Ben de onun için daha bir keyifle çalışırım artık:) 
  • Seçtiğim tema ile uyumlu doğum günü davetiyesi, doğum günü bannerı, hoş geldiniz kartı, 2 yaş brandası, su şişesi etiketi, peçetelik, yuvarlak yemek kartı, anı kartı, hediye poşetleri için etiket, kurabiye paketleri için etiket, vereceğim hediyelere yapıştırmak için etiket, mekan süslemesi için tema ile uyumlu renklerde kağıt pon pon ve renkli uçan balon ihtiyaç listemin başında geliyor. Temalı doğum günü partisinin tüm tasarımlarını kendim hazırladım. Bu da bir hayli zamanımı aldı doğrusu. Renkli, hareketli, eğlenceli tasarımlar olmasına özen gösterdim. 


  • Doğum günü partisinde kullanacağım tasarımları hazırladıktan sonra ihtiyacım olan şey baskı yaptırmaktı. Bir ozalitçide tüm tasarımların baskılarını uygun gramajda kağıtlara yaptırdım.
  • Ozalitçide baskı yaptırdıktan sonraki adım ise (benim şuanda bulunduğum yer:) ) tüm bu baskıları kesmek. Özellikle yuvarlak yemek kartları ve yuvarlak etiketleri kesmek çok zamanımı alacak. Düz kesimleri yapmak için bir kağıt kesme cetvelinden yararlanıyorum bu biraz hız kazandırıyor doğrusu.
  • Tasarımlar tamam, baskılar yapıldı, kesme işlemi bitti derseniz bir sonraki adım yapıştırma. Bunun için silikon tabanca şart. Doğum günü süsleri hazırlama sırasında belki de en çok kullandığım şey silikon tabanca. Yedekte de bol bol silikon:)


2 şeklinde kurabiye http://www.pinkcakebox.com/'a aittir.
  • Oğlum Toprak'ın ilk harfi olan T  ve 2 rakamı şeklinde şeker hamurlu kurabiye, tema ile uyumlu şeker hamurlu cupcake ve şeker hamurlu pasta doğum günü partisinin kahramanlarından olmalı. Bunlar için de hazırlıklara başladım. T şeklinde kalıp aldım, 2 kalıbı almam gerekiyor. Elimde şeker hamurları var ama bir kaç renk daha alırsam iyi olacak. Henüz pasta tasarımına karar vermedim. Kurabiyeler, cup cake ve pastaya son aşamada ihtiyacım olduğu için bunu yeni yıl sonrasına bırakacağım. Eğer başarabilirsem bu yıl pastayı da ben yapmak istiyorum.
  • Doğum günü partisi için misafirlere vereceğimiz hediyelerde yine ilk tercihim bu yazımda bahsettiğim minik cam kavanozlar olacak. Ancak bu kez kavanozları doğum günü konsepti ile uyumlu olması için biraz daha değişik süsleyeceğim. Bunlara ek olarak çocuklar için de eğlenceli hediyeler planlıyorum.
  • Doğum gününü yapacağımız mekanı aramaya başlamam gerekiyor. Geçen sene doğum gününü evde yapmıştık ama bu yıl iki canlı olarak bunun altından kalkamayacağım. 
  • Doğum gününde misafirlerimiz için ikramlar da çok önemli. İkram olarak neler hazırlayacağımızı mekanı belirledikten sonra kararlaştıracağım artık. 
  • Son olarak oğlum için doğum günü kıyafetine ihtiyacım olacak. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da anneannesinin elinden güzel bir doğum günü kıyafetimiz olacak gibi gözüküyor.
Ben gün geçtikçe daha yavaş hareket etmeye başlıyorum. İnşallah bir sorun çıkmadan Toprak'ın 2. doğum günü partisini yapabilirim. Çünkü kardeşinin doğumu bir kaç gün ara ile oğlumun 2. doğum gününe denk gelecek. Olur da kızım erken gelmeye kalkarsa diye Toprağımın doğum gününü biraz önceden kutlayacağız inşallah.

Temalı doğum günü süslemelerini partiden sonra aşama aşama paylaşacağım. Burada genel anlamda yapacağım hazırlıklardan bahsettim ama hazırlıklar ilerledikçe aklıma yeni şeyler gelecektir. Elimde olsa her yeri Toprak 2 Yaşında yazıları ile kaplayacağım:)  Umarım oğlum ileride resimlerden ve video kayıtlarından göreceği doğum günü kutlamalarını mutlulukla izler.

Hadi bana iyi şanslar dileyin:)

Güncelleme:
                 TOPRAK'IN ORMAN HAYVANLARI TEMALI  2. DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ

Mickey Mouse Temalı 1 Yaş Doğum Günü ve

Arı Temalı 1 Yaş Doğum Günü yazılarıma da göz atabilirsiniz.



17 yorum:

  1. Mutluluk verici ama bir o kadar da yorucu olan bu iş için size kolaylıklar diliyorum.
    Bende Ada'nın ilk doğum günü için çok uğraşmıştım. Umarım söylediğiniz gibi olur da ilerde mutlu mutlu izlerler kendilerini ve onları çok seven ailelerini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler umarım işlerim yolunda gider:) Ada'nın pembeli doğum günü partisi çok güzel olmuş, yüzlerinde bir tebessüm yaratabilirsek ne mutlu bize:)

      Sil
  2. Hadi bakalım başlasın hazırlıklar:)Biz de başladık:)Öpüyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da kolay gelsin canım artık peş peşe kutlayacağız çocukların doğum günlerini:) Biz de sizi öpüyoruz:)

      Sil
  3. çok güzel:) ilham alacağıma eminim. sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğum günü süslerini hazırlamak da çok güzel:) Umarım işinize yaralar:) Sevgiler

      Sil
  4. Merhaba, kolay gelsin diyeyim öncelikle :) evet ilk 2 yaş biraz daha zor oluyor tema seçimi ama 3. yaş daha kolay.benim oğlum hayvanları çok seviyor ve bu yıl pastasını nasıl yapmam gerektiğini kendi söyledi, üzerindeki hayvanları tek tek seçti :) http://emreylehayat.blogspot.com/2013/12/oglum-canm-3-yasn-bitirdi.html bak burada :) Bu arada ben pasta tasarımları a yapıyorum, hani olur da pastayı yetiştiremezsen yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. Diğer tasarımlarım burada http://ilknurolmez.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur Hanım çok teşekkür ederim, Emre'nin pastası harika olmuş ellerinize sağlık! Diğer modellere de bakacağım en kısa sürede:) Sevgiler

      Sil
  5. Ne güzel hazırlıklar yapmışsınız.Oğlunuza nice mutlu seneler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, şimdi sıra ikincisinde:)

      Sil
  6. Canım yeni gördüm yazını :) Kolay gelsin güzel anneye, hereşeyi düşünmüşsün maşallah..Bu arada dikkatli ve sakin ol ki, yorulmayınız minik kalp ile :) Toprak eminim her şeyin farkında ve heyecanlıdır, yıllar sonra da daha iyi anlayacaklar tabiki..bol şans öpüyoruz sizi :)

    YanıtlaSil
  7. Sibel'cim çok teşekkür ederim, bir yandan Toprak için hazırlanırken diğer yandan kız için hazırlıklara başlıyorum. Birinin doğum günü ile diğerinin doğumu neredeyse aynı haftaya denk gelecek:) Elimden geldiğince rahat olmaya çalışıyorum, süslemeleri çok sevdiğim için bunları yapmak çok hoşuma gidiyor zaten. Biz de öpüyoruz:) Çınar'a da sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba bende kizimin 2 yas dogum gunu icin tema belirlemek istiyorum ama nasil yapacagimi nasil satin alinacagini bilmiyorum yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Şeyma Hanım, bana mail atarsanız çok sevinirim....

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Leyla Hanım iletişim bilginizi göremedim bana mail atabilirsiniz dilerseniz.

      Sil
  10. deniz hanım öncelkle ellerinize sağlık herşey harika görünüyor.benim de oğlum 2 yaşına basacak araştırma yapıyorum enim sorum keklerin üzerindeki etiketleri nerden buldunuz,üzerine nasıl yazı yazdınız?yardımcı olursanız çok sevinirim sevgiler...

    YanıtlaSil