3 Aralık 2013 Salı

Hamilelik Günlüğü 24-26. Haftalar


Ve minik kelebeğim ile 6. ayımız başlar....

Hamilelik günlüğümde yeni bir ay başladı. Artık bebeğimi hem fiziken hem ruhen daha çok hissediyorum, ona gittikçe daha çok alışıyorum. Aslında aklım fikrim oğlumda olduğu için bu aya kadar ikinci bebeğime çok fazla odaklanamıştım. Ama artık onunla konuşunca bana hemen tepki  veren, "ben buradayım beni unutma" dercesine beni tekmeleyen kızımın kalbimdeki yeri büyüdükçe büyüyor. Yavaş yavaş doğumu düşünmeye başladım. Kızımı göreceğim, onu öpüp koklayacağım anı heyecanla bekliyorum. Bir yandan bunları düşünürken bir yandan da Toprak'ın doğumunu hatırlıyorum ve gözlerim dolu dolu oluyor. İkinci bir can da böyle sevilir mi diye merak ediyorum. Evet sevilir, biliyorum! Endişelerim de yok değil hani, oğlum nasıl tepki verecek, kardeşini kolay kabul edecek mi, üzülecek mi diye korkuyorum. Bu süreci Toprağın en doğal şekilde geçirmesi için kendimizi ve onu şimdiden hazırlıyoruz.

24. Hamilelik haftasında kendimi çok yorgun hissetmeye başladım. Sabah ve akşamları işe gelip giderken günde 2 saatten uzun süren trafik çilesi beni hamilelikte en çok zorlayan şey aslında. Araba kullanmak çok yorucu ve araba kullanırken bu haftalarda üst üste yaşadığım trafik, park, kapalı yol sorunları beni delirme noktasına getirdi. Neyse ki bu günlerde hem o yorgunluğum geçti hem de trafikten yana biraz şansım döndü.

25. haftada çok hareketli bir kontrolüm vardı. Doktor kontrolüne annem, ablam, Can ve Toprak ile gittik. Gitmesine gittik ama ortalık birbirine girdi:) Bir yandan Toprak koşuyor, bir yandan Can muayenehaneyi keşfediyor derken beklediğimiz süre boyunca hep bir aksiyon vardı. Bir daha çocuklarla birlikte kontrole gitmemeye karar verdik:) Kızım artık iyice büyümüştü. Ayaklarını üst üste koyarak bize poz bile verdi. Haftası ile gayet uyumlu gidiyor.

Daha önce hiç bahsetmemiştim ama ilk bebeğim Toprak 28. haftada ters dönmüştü. Başının olması gereken yerde poposu, poposunun olması gereken yerde ise başı vardı. Bacakları ise kafasının yakınındaydı. Ters duruş pozisyonu aynen aşağıdaki gibiydi.

                                                   

Oğlum 38. haftaya  kadar bu pozisyonda kaldı ve doğum pozisyonunu almadı. Ters geliş bebeklerde özellikle ilk doğumlarda olası riskleri göz önünde bulundurarak sezeryan kararı almıştık.  Bu yüzden ilk doğumun sezeryan oldu. İki doğumun arası yakın olacağı için ikinci doğumumun da sezeryan olma olasılığı yüksek. Ancak ilk doğum sezeryan diye ikincisinin de sezeryan olma zorunluluğu yok. SSVD yapanları görüyorum ve doktorum kesinlikle sezeryan olmalısın diye bir şart koymuyor.

Bu kontrol sırasında da yeni bir şey öğrendim. Henüz erken olmasına rağmen bu bebiş de normal durmuyor. Bu kez bebeğim yan duruyor. Buna transfer duruş deniyormuş. Başı kısmen aşağıda ama poposu karnımın sol yanında, ayakları karnımın sağ yanında. Sağ tarafımda sıklıkla hissettiğim hareketler meğer küçük hanımın tekmeleriymiş:) Dönmesi için hala yeteri kadar yeri var ama günler geçtikçe, bebeğim büyüdükçe hareket alanı kısıtlanacak. Kontrolün üzerinde 2 hafta geçti ve hala aynı şekilde durduğunu hissediyorum.

26. Hamilelik haftam yeni bitti. Bu hafta karnımda belirgin bir büyüme oldu. Oğlum büyüyen karnıma karşı artık daha fazla ilgili. Akşamları kafasını karnımın üstüne koyuyor, dakikalarca öyle duruyor. Toprak karnımda yatarken kızım da hareket etmeye başlayınca içimi bir mutluluk kaplıyor. İkisi de kucağımda olunca neler hissedeceğim acaba?
                                       
                                       Hamilelik Günlüğü Yazılarım


22 yorum:

  1. hayırlısıyla kucağınıza alın inşallah,sağlıkla,mutlulukla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, o günleri heyecanla bekliyorum:)

      Sil
  2. Ben bile heyecanlandım hamilelik güzel şey sağlıkla gelsin inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hamile olmak, karnında ve kalbinde bir can büyütmek çok güzel bir duygu. İsteyen herkesin başına inşallah. Ben de daha heyecanlıyım artık:)

      Sil
  3. Merhaba, aynı haftalardayız galiba. Ben de kızımı heyecanla bekliyorum. İlk doğumum sezaryendi maalesef benim de ikincisiyle aralarında 22 ay olacak diye doktorum direkt sezaryen dedi. SSVD düşünmek isterdim ben de aslında. Sağlıkla kucağıma almak en önemlisi tabii ki. Sizin de sağlıkla gelir inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem ilk hem de ikinci çocuklarımız aynı zamanlara denk geliyor demek ki:) Benim de 24 ay olacak aralarında, normal doğumu yaşamak isterim ama inşallah sağlıkla doğarlar en önemlisi bu. Güzel bir hamilelik dilerim size de:)

      Sil
  4. çok güzel,maşallah size:)ilki sezeryan okanların 2.sinin normal olabilme ihtimali çok güzel,gönlüne göre olsun,su gibi geçsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım adım adım yaklaşıyoruz 9. aya:) Evet genel kanı ilk doğum sezeryan ise ikincisininde öyle olma zorunluluğu. Ama yeterli zaman geçince ve koşullar uygunsa normal doğum da yapılıyor. Bakalım hayırlısı olsun kızım ve benim için:)

      Sil
  5. az kaldı az hadi bakalım..zaman çabuk geçiyor ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri sayım başlıyor, gerisi de kolay geçer umarım:)

      Sil
  6. Yeni evli biri olarak,ilerde deneyimleriniz bana yol gösterici olacak. Takibe aldım sizi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrik ederim:) Evliliğin ilk başlarında çocuk fikri biraz uzak geliyor ama umarım istediğiniz zamanda bu güzel duyguları siz de yaşarsınız.

      Sil
  7. Allah sağlık sıhhatle kucağınıza almayı nasip etsin kızınızı. Benim de artık son haftalarım. Gün sayıyoruz. ilk bebeğimiz ve çok heyecanlıyız. eşimin de tavsiyesiyle ben de bir blog açtım. sizinki kadar profesyonel olmasa da şimdilik bir seyler karaladım. Beklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarınızı okudum, bebeğinize kavuşmanıza çok az kalmış, heyecanınızı paylaşıyorum:) Hamilelik, bebeklik anılarını tutmak çok keyifli inşallah ilerde çocuklarımıza güzel bir anı olur. Ben de aynı şekilde karalıyorum:) Size sağlıklı bir doğum dilerim. Görüşmek üzere:)

      Sil
  8. Allah tamamına erdirsin Benim de 4 aylık bebeğim var o bloğuma da beklerim http://tontirikler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim iki çocuklu bir anne daha buldum:)

      Sil
  9. Merhaba.
    Allah tamamına erdirsin Deniz Hn.
    Benimde gebeliğimde 27.haftam ve kızım da her seferinde ayakları üstüste poz veriyor bize. Allah sizide bir avazda kurtarsın.
    Ne güzel bir duygu annelik.
    İyi akşamlar, iyi pazarlar şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Hanım sizi de tebrik ederim, aynı zamana denk gelecek o halde doğumlarımız:) Bebeklerimize kavuşacağımız günler gittikçe yaklaşıyor. Annelik harika bir şey, tüm isteyenlerin başına...Sevgiler

      Sil
  10. az kalmış. Hayırlısı ile doğar inşallah

    YanıtlaSil
  11. inşallah ikimizde sağlıkla kucağımıza alırız canım,benimde 31.hafta sorun yok çok şükür,heyecanla bekliyoruz zaman azalıyor artık,ay nasıl güzel bir duygu dediğin gibi benim kızımda öyle eliyle seviyor karnıma kucağıma uzanıp yaslanınca iki kuzuyu sevmek bambaşka helede dediğin gibi doğunca iki civcivi kucaklamak nasıl muhteşem olur,ve gerçekten sevince tepki veriyolar kardeşler birbirine düşkün olurlar inşallah,bende birde eve geldiğinde kızımın tepkisinin ne olacağını çok merak ediyorum umarım kolay atlatırız kıskançlık illaki olur bizimkilerde bebek sayılır daha ama inşallah kolay atlatırız bak sendede aynı endişeler varmış bakalım bizi neler bekliyor olacak şimdiden bizde hep hazırlıyoruz ama dediğin gibi bende çok üzülürüm ya içime batar üzülürse :( neyse bakalım paylaşımda bulunuruz artık seninle,kocaman sevgilerimi gönderiyorum rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin canım tatlı oğlunuda öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin benden biraz daha yakınmış canım. Kızın Toprak'tan daha buyuk olduğu için daha çok farkında olabilir kardeşinin, inşallah kardeşlerini sevgiyle karşılarlar. Kıskançlıklar, tepkiler olacak diye düşünüyorum ama yaşamadan bilemeyeceğiz. Her annenin bunun gibi endişeleri var sanırım. İlerleyen günlerde haberleşiriz yine:) Sana ve bebişlere sevgilerimle:)

      Sil