20 Ocak 2014 Pazartesi

Hamilelik Günlüğü: 27-33. Haftalar

Hamilelik günlüğümde haftalar hızla ilerlerken ben yaklaşık 1,5 aydır olan biteni yazmamıştım. Bugün itibarıyla 33 haftamız bitiyor. Minik kızıma kavuşmak için yaklaşık 1 ayım kaldı sayılır. Çok heyecanlı günler bizi bekliyor:))

27. haftadan sonra kendimi biraz yorgun hissetmeye başladım. Bunda en büyük etken işe gelip giderken araba kullanmak daha doğrusu trafik kabusu oldu. Bunun dışında pek zorlandığımı söyleyemem. Bu arada 3 doktor kontrolüm oldu ve şeker yükleme testi yaptırdım. Şeker yüklemesini Toprak'tan biliyordum ama bu kez daha uzun süreli ve daha zahmeli oldu. 2 saat içinde 4 kez kanımı aldılar ve beni oturduğum koltuktan dahi kıpırdatmadılar. Açıkcası beni biraz korkuttular, şekeriniz çıkar, tansiyonunuz oynar, yanınızda kimse yok mu diye şaşırdılar. Neyse ki hiç sorun yaşamadan yüklemeyi yaptırdım ve sonuç iyi çıktı. Tatlılara devam:)

Kızım 28. Haftada 1400 gr olmuştu ve abisi gibi ters duruyordu. Bir önceki kontrolde yan yatıyordu, baş aşağı dönmek yerine kafasını iyice yukarı kaldırmıştı. Ben 28 haftada +5 kilodaydım. Hem çok hareketli olduğum hem de aşırı yemek yemediğim için bu kez pek kilo almadım. Ilk hamileliğimde bu zamana kadar 10 kilo almıştım.

32. Haftaya geldiğimde işte ve evde yorulduğum için doktorumun da tavsiyesi ile doğum iznine ayrıldım. Toprak'a hamileyken doğuma 12 gün kalana kadar çalışmıştım ama bu kez evde de benim ilgimi bekleyen bir bebek olduğu için izne daha önce ayrıldım. Is göremezlik belgesi almak için tekrar muayene olduğumda kızım yaklaşık iki kilo olmuştu ve baş aşağı yani normal pozisyona dönmüştü. Bize yüzünü göstermesi için çok uğraştık ama hanımefendi kendini doğuma kadar saklayacak sanırım, sadece kulağını görebildik.

Izine ayrıldıktan sonra evde dinleyebiliyor musun diye sorarsanız pek dinlendiğimi söylemem ama bunda hem Toprak'ın 2. Doğum Günü partisine hem de kızımın doğumuna aynı anda hazırlanmamın etkisi çok büyük. Ayrıca oğlumla doyasıya vakit geçirmek harika! Hazırlıklarım olur da bir gün biterse doğumdan önce biraz dinleyebileceğim inşallah...

Geçen hafta kızımın hareketlerini çok şiddetli hissettim ve bu şiddetli tepinmenin ardından karnımın üst kısmında bir yuvarlaklık hissetmeye başladım. Iki gün önce tekrar kontrolüm vardı ve üst kısımda hissetmeye başladığım şeyin kızımın kafası olduğunu gördük. Anlayacağınız yine ters durmaya karar vermiş minnoş. Bebek ters durunca anne için biraz daha zor oluyormuş gebelik ama ben aradaki farkı pek bilmediğim için rahatım:) Son günlerde oğlumu daha sık kucağımda taşıdığım için göbeğimde bazen ağrı hissediyordum. Acaba artık kucağımda taşımasam mı diye düşünmeye başlamıştım ama doktorum bunun tehlikeli olmadığını söyleyince rahatladım.  Son 1 ayda 1 kilo daha alarak rekora koşmaya devam ediyorum bu arada. Şuana kadar toplamda 6 kilo aldım. 

Artık yavaş yavaş uykularım kaçmaya başladı. Gecenin bir yarısı uyanıp acaba bebeğimin eşyalarını zamanında hazırlayabilecek miyim, oğlumun doğum günü hazırlıklarını tamamlayabilecek miyim diye düşünüyorum. Üstüne de sabahları işe gitmeye alışık olduğum saatte uyanıp uykumu iyice bölüyorum. Uykusuz geceler hazırlık şimdiden başladı anlayacağınız:)

 Hamilelik Günlüğü Yazılarım










18 yorum:

  1. Allah kolaylık ve güzellikler versin, hem doğumunuz da hem de sonrasında.. ne tatlı heyecanlar bunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle iyi dileklere ihtiyacım olacak, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Ay çok az kalmış gerçekten kolayca geçsin inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya daha çok var derken doğum zamanı gelmek üzere, inşallah:))

      Sil
  3. Doğum izni iyi gelir sana biraz son haftaların keyfini çıkarmış olursun.. Hadi bakalım şaka maka az kaldı vallahi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilkinde çalışıyorum pek anlayamadım bu kez tadını çıkarırım umarım, evde olmak pek güzelmiş doğrusu:))

      Sil
  4. 2 şenlik birden desene:)Doğum iznine ayrılman iyi olmuş ama yine de dinlenmeye çalış,enerjiye ihtiyacın olacak:)1kız 1erkek ne de güzel olacak:)Çok şanslısın maşallah:)Öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halimı görmen lazım bir yanda 2ler bir yanda hoşgeldin bebekler uçuşuyor ev atölyeye döndü:) doğum izni çok güzel hem Toprak'la da vakit geçiriyorum en güzel yanı bu oldu. Darısı isteyenlerin başına:))

      Sil
  5. Doğum iznine ayrılman çok iyi olmuş. Evde insan hakikaten yoruluyor.Evi tertiplemek, alış-veriş,yemek, ütü, çocuğa bakmak, bazı hafta sonları misafir ağırlamak, üstüne üstlük bir de hamilelik kolay şeyler değil bunlar oldukça yorucudur biliyorum, ama bir o kadar da insanı mutlu eden şeyler. Bu konuda ne kadar özverili ve becerikli olduğunu yazılarından anlayabiliyorum. Doğuma da çok az kalmış, hayırlısı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, aslında ev işleri konusunda destek alıyorum yoksa hepsini yapacak enerjim olmuyor.

      Sil
  6. az kalmış canım benimkiler gibi yaş aralığı yakın olacak : )doğum izni anneyi azda olsa dinlendiriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam 2 yaş olacak aralarında:) Keşke izinler daha uzun olsa:))

      Sil
  7. "Doğum günü hazırlıklarını tamamlayabilecek miyim diye uykularım kaçıyor" diyorsun... Endişelenmen karnındaki bebeğe de yansıyor, yazık değil mi? Hazırlanması aylar süren bu kadar detaylı doğum günü partisine ne gerek var.. Nihayetinde, bunca detayı anlayacak yaşta da değil bebeğin. Enerjini, zamanını ve paranı harcamaya değer mi?

    YanıtlaSil
  8. Oğlumun Doğum gününü yapmamanın bende yaratacağı stres daha fazla olacaktı. Bu yüzden içim rahat ama bu tamamen tercih meselesi. Oğlum ilk doğum günü resimlerine, süslerine bakınca bile mutlu oluyor bence çocuklar için hepsine değer:)

    YanıtlaSil
  9. 21 haftalık hamileyim ve yazılarınızı merakla bekliyorum. Ablamın 2 aylık bebeği var ve çok zor bir bebek. Yanlarında 15 gün kadar kaldım ve onun bu yoğun stresli dönemi beni çok korkuttu. Sizin de Toprak'la başlar nasıldı? Benim bebeğim de erkek ve erkek bebekler gazlı oluyormuş diyor herkes.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun, yolun yarısını atlatmışınız:) her çocuk birbirinden çok farklı oluyor, benim de ablamın oğlu var aralarında 4 ay var. Ikisi ve gördüğüm diğer bebeklerin hepsi çok farklı. Bu yüzden şimdiden hiç stres yapmayın, benim oğlumun bebekliği zor değildi ama şimdi kızımın da böyle olacağının garantisi yok. Gaz sorunu da en başlarda oluyor ama bebek hareket etmeye başladıkca ve yediklerinize dikkat edince zamanla gaz sıkıntısı geçiyor. Oğlunuzu sağlıkla mutlulukla kucağınıza almanızı dilerim.

      Sil
  10. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Bende bir blog sayfası açacağım. Anıları paylaşmak güzel... takipteyim 😊

    YanıtlaSil
  11. Hayırlı olsun inş sağlıkla alırsınız bebeğinizi kucağınıza.

    YanıtlaSil