5 Eylül 2013 Perşembe

Bir Annenin Hamilelik Günlüğü


Bundan iki sene önce hamile olduğumu öğrendiğimde ne hamilelik ne annelik ne de bebek bakımı ile ilgili hiçbir fikrim yoktu. "Eyvah şimdi ne yapacağım" telaşıyla ilk olarak anne bebek dergilerine başvurdum. Ama dergilerde istediğimi bulamayınca çareyi hemen bloglara bakmakta buldum.

O zamana kadar genelde moda bloglarına bakarken, anne bebek blogları  ve özellikle benimle aynı gebelik haftasında olan hamile günlükleri ile işte o zaman tanıştım. Annelerin bloglarda yazdıkları deneyimleri, bebek ürünleri ile ilgili yorumları, emzirme, beslenme ve uyku düzeni ile ilgili paylaşımlarını merakla takip ettim. Hamileyken yaşanan mutlulukları, endişeleri "ben de böyle hissediyorum" duygusuyla okudum. Bazen de yazılanlar bana uzak geldi...

O dönemde blog yazmak aklıma bile gelmemişti. Klasik bir yöntem olarak hamilelik günlüğümü bir defterde tuttum. Tıpış Tıpış Zamanlar isimli bu tarihsiz ajandaya bebeğim ve hamileliğimle ilgili notlar aldım. Ne zaman doktor kontrolüm var, ne zaman ilk hareketlerini hissettim, ne zaman çok ağladım hepsini renkli stickerlarla süsledim. Bebeğimin doğum hikayesi de burada yazılı hatta:) 

Toprak'ın  doğumuyla beraber bebeğimle yaşadığım anları kaybetmemek, ilklerini unutmamak ve de ilerde oğlum için hoş bir anı olması için bu blogu açtım. Şimdi 2. hamileliğimi yaşadığım bu günlerde hamilelik günlüğümü de buraya tutmaya başlıyorum, hadi hayırlısı:)

Toprak'a kardeş yazısını burada bulabilirsiniz.





8 yorum:

  1. Kesinlikle hamile bir annenin yapması gereken en önemli şey. Hem çocuk hem anne için çok güzel hatıra. Buradan hamile annelere tavsiye olsun.
    Benim hamileliğim çooook kötü geçtiği için, değil günleri hatırlamak bir an önce bitmesini istiyordum. Hiç birşey yazmadım ve saklamadım. Şimdi de hafızam çoğu şeyi hatırlamıyor bile malesef.
    Herkese mutlu hamilelik dönemleri diliyorum ve mutlaka yazmalarını tavsiye ediyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de ilerisi için güzel bir hatıra olacak hamile günlüğüm. Bugün deftere bakarken duygulandım, o günleri hatırladım. İnşallah oğlum da büyünce mutlulukla okur yazdıklarımı:) Bazı hamilelikler gerçekten zor geçiyor ve seninkinin de kötü geçmesine üzüldüm ama bebeklerimizi sağlıkla kucağımıza almamız her şeye değiyor. Sevgilerimle...

      Sil
  2. Bebeğim oğlan olsaydı düşündüğümüz isimlerden birisi de Toprak'tı, oğlunuzun ismi çok hoş. Ben de hamilelik günlüğümü internette tutuyorum ama sizin defteri görünce keşke böyle defter de tutup cicili bicili stickerlarla süsleseymişim dedim :) İkinci bebeğiniz mutlulukla doğsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de çoook severek bu ismi koyduk oğlumuza. Bebeğinin ismini Toprak koymayı düşünen olursa kesinlikle koysun derim:))) Bu kez ikinci hamileliğimde hem aynı deftere günlük tutmaya devam edeceğim hem de buradan yaşadıklarımı paylaşacağım. Güzel yorum ve dilekleriniz için teşekkür ediyorum. Sevgiler

      Sil
  3. :) Ahhh ahhh ben çok kısa tutabildim bu hatıraları, özellikle Çınar doğduktan sonra, bir türlü mümkün olmadı..Bloğumda yazmya çalıştım hep bende..Defterinize bayıldım..Çok sevdim bloğunuzu ve sizi çok şekersiniz, takipteyim, bizde bekleriz sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Sibel, güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Çocuklar doğduktan sonra koşturmaktan bazı şeyleri kaçırıyoruz ama en azından buraya yazdıklarımız var:) Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, 32 haftalık gebeyim :) oğlum olacak ve ismi TOPRAK çok gariptirki tesadüfen buldum blogunuzu sanırım ismi beni çekti. Deneyimlerinizden yararlanmak çok hoş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoş geldiniz :) Ne güzel bir Toprak daha dünyaya gelecek, sağlıkla bebeğinize kavuşmanızı dilerim:) Oğlum Toprak'tan sonra isimlerin anlamına çok daha önem vermeye başladım. Toprak melek gibi bir bebekti diyebilirim. Darısı sizin başınıza:) Sevgiler

      Sil