11 Mart 2013 Pazartesi

Anne Sütü


Anne sütünün gerçek bir mucize olduğunu ancak anne olup bu muhteşem duyguyu yaşadıktan sonra anlayabildim. Yeni doğan bebeğimi kucağıma aldığımda içgüdüsel olarak hemen emmeye başladı. Böylece bizim de oğlumla 1 yıllık anne sütü maceramız başlamış oldu. Toprak  ilk süt olan kolostrumu sorunsuzca içtikten sonra biraz zorlandık. Neredeyse bir aylık olana kadar emerken uyuyakaldığı için anne sütü ile beslenmesi için çok uğraştım. Hatta annemle Toprak'ı uyutmamak için elimizden ne geliyorsa yaptık diyebilirim. Yeri geldi kıyafetlerini çıkardık, yeri geldi soğuk ellerimiz ile vücudunu ovuşturduk. Yavrum çok çekti bizden:)1 ayın sonuna geldiğimizde sadece anne sütü ile 1,5 kilo aldı. Oğlumu düzenli olarak emzirmeye devam ettim ve böylece bir beslenme rutini oluşturdum. Bu özel anlarda bebeğim ile kurduğum bağı, yaşadığım mutluluğu tarif edebilmem çok zor. Anne sütünün bebeğin karnını doyurmaktan öte ruhunu da beslediğine inanıyorum.

Her şey yolunda giderken bebeğimin 4 aylık olmasıyla benim için yeni bir sınav başladı. Hızla algıları açılan oğlum kesinlikle emmek istemiyor, sütü reddediyor ve ağlıyordu. Bir anda dünya başıma yıkıldı. Artık anne sütünü istemediğini düşünerek çok üzüldüm. Sonra doktoruma danışıp biraz da araştırma yapınca 4 aylık bazı bebeklerin bu durumu yaşadığını öğrendim. İlk çözüm olarak Toprak'ı uyuduktan sonra emzirmeye başladım. Uyanıkken sütü reddeden bebeğim uyurken hiç sorun çıkarmadı. Ama gerçekten zor bir dönemdi. Bir çok kişinin bu dönemde bebeğim emmek istemiyor diye emzirmeyi bıraktığını gördüm. Bu süreçte sessiz ve oğlumun dikkatinin dağılmayacağı ortamlar yaratarak anne sütüne devam etmeyi  başardım. İlk 6 ay sadece anne sütü ile beslenen Toprak kocaman bir bebek olmuştu :)Bu mucizeye inanmamak elde değil doğrusu... 12 aylık anne sütü maceramız bu ay sona erdi. Başka bir yazımda da anne sütüne veda ederken yaşadıklarımızı paylaşacağım...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder