19 Kasım 2013 Salı

Hamilelik Günlüğü: 21-23. Haftalar




Bu aralar zaman nasıl geçiyor anlayamıyorum. Sabahları işe git, işten çık Toprak'ı al eve gel, yemek ye-yedir, oyun oyna, oğlanı uykuya hazırla, yatır derken benim pilim bitiyor ve günün sonuna geliyorum. Her gün aynı şekilde geçerken ben çok da farkında olmadan hamilelikte haftalar birer birer geçiyor.

20. hamilelik haftasından sonra hamile olduğum artık iyice anlaşılıyor. Ben daha çabuk yorulmaya, biraz da olsa paytak paytak yürümeye başladım. Bebeğim tatlı tatlı hareketleriyle beni çok mutlu ediyor. Benim yaşadığım mutluluğu eşimin de yaşaması için elini karnıma koyup hissettin mi, hareket ediyor diye bıktırana kadar soruyorum:)

2. Düzey Ultrason Vakti!

Hamileliğin bu dönemlerinde yapılan 2. Düzey Ultrason için randevu almıştım. 22+4'te girdiğim 2. düzey ultrason ilginç bir deneyim oldu. Toprak'a hamileyken de bu kontrole gittiğim için tecrübeliydim aslında. Bebeğin tüm organları tek tek kontrol edilecek, allah korusun herhangi bir anomali ihtimali değerlendirilecekti. Eşim ve torununu merakla bekleyen annemle birlikte 2. Düzey ultrasona girdim. Onlar bebişi benden çok gördüler diyebilirim. Ben heyecanla doktorun hızlı hızlı söylediği tıbbı terimleri anlamaya çalışıyordum. Yaklaşık 20 dakika geçmişti ve doktor bir ara aynı yerde durakladı, ben panikle suratına bakınca "her şey yolunda sadece ters durduğu için ensesinin ölçüsünü alamadım, dönmesini bekliyorum" dedi. Ben de ohh dedim:) Biraz daha bekledik ama sevgili kızım ölçü için uygun olmayan bir pozisyonda uyuyakaldığı için yarım saat sonra tekrar muayene olmak üzere doktorun yanından ayrıldık. Ben başladım çikolata, şeker yemeye, kızımla konuşmaya. O kadar tatlının üstüne tekrar hareketlendi ve bir süre sonra 2. düzey ultrason kontrolüne kaldığımız yerden devam ettik. Çok şükür her şeyin yolunda gittiğini öğrendik. Bebeğim önceki haftalara göre büyümeye devam ediyordu. Yarım kiloyu geçmiş bizim kız:)

23. gebelik haftasında kendimi biraz yorgun hissetmeye başladım. Yemek ile aramın çok iyi olmadığı bir hafta geçirdim. Biraz keyifsiz, biraz yorgun geçen bu haftanın sonunda tartıldığımda hamileliğimin başından beri 3 kilo aldığımı gördüm. Başkası söylese inanmazdım ama hamileliğimde 5. ayın sonuna gelmeme rağmen pek kilo almadım. İlk hamileliğimde bu dönemde yaklaşık 6 kilo almıştım. Hamilelikte ise toplamda 14 kilo almıştım. Bu kez son ayarlarda kilo alacağım herhalde. Arada hala "pot kırmayayım hamile misiniz?" diyenler de olmuyor değil:)

Henüz bebek için hiçbir hazırlık yapmadım. İkinci çocuk olduğu için ilk bebeğimden kalan bir çok şey var. Cinsiyetler farklı olduğu için kızıma daha cicili bicili kıyafetler almak istiyorum ama önce elimdekileri görmem lazım. Toprak'a aldığım yenidoğan kıyafetleri genelde unisex idi. Vaktim olunca sakladığım kıyafetleri çıkarıp 2 numara için ihtiyaç listesi çıkaracağım inşallah... Çok iş var çok!

                                       Hamilelik Günlüğü Yazılarım

                           

4 yorum:

  1. Çalışan anne+ hamile+ evde bir bebek= zaman nasıl ve ne zaman geçmiş + yorgunluk
    Çok çok normal. Hem tebrik ediyorum hem de kocaman bir maşallah diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım şimdi daha kolay olan seviyedeyim, hamileyken ne kadar rahatmışım diyorum bazen. 2. bebek doğunca maşallahlara, allah yardım etsinlere daha çok ihtiyacım olacak gibi:) Çok teşekkür ediyorum...

      Sil
  2. Okuyunca nasıl imrendim şimdi oyy sağlıkla gelsin prenses

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, heyecanla bekliyoruz kızımızı:)

      Sil